2020年9月16日 星期三

周興哲的“怎麼了”歌詞翻譯

 

你說藍色是你最愛的顏色
You've said blue is your favourite colour
你說如果沒有愛那又如何
What if you say no matter is no love
怎麼了 你怎麼了
What's going on? What's going on?
看過你曾經最燦爛的笑容
I've ever seen your shiny smile
看過你緊緊擁抱愛的面孔
I've also seen your face  with love
怎麼了 你消失了
What's going on ? Do you disappeared?
是不是我錯了 搞錯了 天灰了
Does that mean i am wrong? Do i make a mistake? The weather is getting gray.
雨下著 凝望著 你走了
It's rainy ,staring into your eyes.
都回不去了 像從前快樂
Everything doesn't go back anymore, like before anymore.
怎麼能輕易說要結束
How can you say breake up so  easy?
怎麼會讓你抱著我哭
How can you hug me cry so loud?
太努力的我們最後用力給祝福
We are so love that we could be a good partner
怎麼看你笑著 我卻心如刀割
What's going on ,i see you smile, i feel my broken heart.
原來我們都一樣頑固
Because we are 
怎麼會誰都絕口不提要幸福
How can we say happiness ever
再也不能牽著你走未來每一步
I can't hand in hand with you in the future
我們懷念什麼 失去愛那一刻 才曉得
When we lose each other so that finally know  what I really miss you.
你說藍色是你最愛的顏色
You say blue is your favourite color
你說如果沒有愛那又如何

怎麼了 你怎麼了

What's going on? What's wrong with you?

看過你曾經最燦爛的笑容

I've seen your shiny smile
看過你緊緊擁抱愛的面孔

I've seen your face with bracing for love
怎麼了 你消失了

What's going on? You disappeared

是不是我錯了 搞錯了 越愛著

Do I make mistakes ?

越痛著 苦笑著 你走了

Even more hurt,still smiling but you left
我們約好了 要比我快樂

怎麼能輕易說要結束
How can we end up so easily
怎麼會讓你抱著我哭
How can you hug me cry
太努力的我們最後用力給祝福


祝福我最愛的 遇見更愛你的 飛翔著

Wish you can meet someone love you more 

我不想說 你不會懂…
I wouldn't know you never know

沒有留言:

張貼留言